donderdag 7 juli 2011

waarheen en waarvoor

Na 2,5 jaar hardlopen op de weg vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging.
Ben me gaan verdiepen in trailrunning en ultralopen.
Dit omdat ik meer verbondenheid zocht met de natuur en nieuwe grenzen op wilde zoeken.
Ben op een zondag ochtend in de auto gestapt en naar de Hoge Veluwe gereden.
Aldaar heb ik een routekaart gekocht om me te kunnen oriĆ«nteren.
Ik heb toen een route uitgezocht van ongeveer 14 km, dat leek me wel wat.
Uiteindelijk ben ik verkeerd gelopen en werd het een tocht van 16 km.
Normaal gesproken als ik ga hardlopen denk ik aan van alles en nog wat.
Nu had ik daar helemaal geen last van echt heerlijk.
Na deze ervaring was de trailrunner in mij geboren.
Helaas heb ik bij mij op loopafstand in Tiel en Wijk bij Duurstede niet echt gelegenheid om te trailrunnen.
Vlak hierna was het Hemelvaartsdag en ben ik weer naar de Hoge Veluwe gegaan om te trailrunnen.
Had gekozen voor het zwerfpad van Otterloo via Schaarsbergen naar Hoenderloo.
Dit pad is bij elkaar 26 km lang dus dat leek me wel een mooie uitdaging.
Ik most via het bezoekerscentrum om mijn jaarkaart op te halen.
Daarna ben ik een paar keer verkeerd gelopen richting Schaarsbergen.
Ondertussen wel genietend van de mooie omgeving en het heerlijke gevoel van het hardlopen.
Het pad van Schaarsbergen naar Hoenderloo was me bekend dit zorgde voor nog meer ontspanning.
De laatste 3 km waren erg zwaar, kon nog amper mijn ene been voor de andere krijgen.
Uiteindelijk gaf mijn gps aan dat ik bijna 33 km gelopen had.
Vanuit Hoenderloo met een leenfiets van het park naar Otterloo gefietst waar mijn auto stond.
Tijdens het fietsen voelde ik me ontzettend voldaan van deze ervaring.
In de week daarna kwam ik in Wijk bij Duurstede vlak bij mijn werk een man tegen waar ik van wist dat deze veel aan trailrunning doet.
Heb hem aangesproken over het trailrunnen, hij bewonderde mijn enthousiasme.
Hierop hebben we E-mail adressen uitgewisseld. Al snel kreeg ik een uitnodiging om een keer mee te gaan trailrunnen.
Op Zondag 26 Juni ben ik voor het eerst meegegaan. Toen we in Leersum aankwamen bleek de groep uit 5 man te bestaan waarvan ik er 4 kende.
Het lopen ging erg goed, kon het tempo goed bijhouden. Alleen op de hellingen kwam ik wat te kort.
De meeste in de groep lopen deze route al meerdere jaren.
Het is de bedoeling dat we dit elke zondag gaan doen. Dus ook Zondag 3 juli ben ik weer met deze groep wezen lopen.
Zal 1 van de volgende keren wat foto's maken op de route.
Tussendoor loop in wel eens in het Wijkse bos 10 rondjes van in totaal 10 km.
Ook heb ik in de tussentijd in Tilburg Barefoot running schoenen gekocht. 

Deze schoenen lopen echt fantastisch, ze geven alleen nog wel redelijk wat spierpijn.
De afstanden die ik hier op loop zijn nog redelijk kort, als de spierpijn minder wordt worden de afstanden vanzelf langer.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten