woensdag 22 februari 2012

Focus voor de wedstrijden

De wedstrijden zijn in aantocht en zodoende ook de focus hierop.
De trainingen worden steeds specifieker naar mate de wedstrijden dichterbij komen.
Ga nu ook weer meer heuvel trainingen doen en laaaaaaaaaaaange duurlopen.
Het is heerlijk om weer meer tijd door te brengen in de natuur van de Utrechtse heuvelrug.
Echt een fantastische training omgeving met heuvels, bospaden, zand en eindeloos veel mogelijkheden om te variĆ«ren.
De focus heeft helaas als nadeel dat ik minder trainingen doe met mijn vaste loopgroep op zondag.
Mijn doelen zijn anders dan die van de rest van de groep.
Zij lopen voornamelijk 10km en halve marathon op de weg.
En ik loop alleen ultratrails, maar als het mogelijk is combineer ik het wel.
Want het is een uitdagende groep om mee te lopen.
Het zijn erg snelle en competitieve jongens, dus we dagen elkaar nog wel eens uit.

Mijn training ziet er de komende tijd als volgt uit.

1X in de week een heuvel training waarbij ik zo vaak mogelijk een steile heuvel op en af loop.
Dit om mijn kracht berg op te bevorderen en voor de coƶrdinatie op de snelle afdalingen.

1X in de week loop ik een tempo duurloop op de weg van tussen de 10 en 15 km in 14 a 15 km per uur.

1X in de week een lange duurloop door het bos van minimaal 20 km (op zondag).
Dit is specifiek om mijn duurvermogen te vergroten en te harden op langere afstanden.
Het harden word pas een issue bij 30+ km.
Ook train ik tijdens deze trainingen het eten om gewent te raken aan eten tijdens hardlopen.
Dit doe ik al wel een tijd maar wil ook weten hoe het is bij 40 en 50 km.

1X in de week een rustige duurloop voor de ontspanning.

1X in de week in de sportschool mijn buik, onderrug en benen trainen ter ondersteuning van het hardlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen