donderdag 1 maart 2012

De maand Februari

De maand Februari is een succesvolle maand geweest wat hardlopen betreft.

Heb lekker kunnen trainen de afgelopen maand zonder noemenswaardige onderbrekingen.
Het begon met een nieuwe training PR op de 15 km in 1.03.32 op 2 Februari.
Dit waren de eerste tekenen van progressie voor het nieuwe seizoen.
Een week daarna een nieuwe PR op de 5 km van 19.03.
Later deze maand weer een nieuwe PR op de 15 km, nu van 1.03.18.
Het hoogtepunt voor mij als ultraloper was afgelopen zondag mijn eerste training over 50 km.
Om 8 uur in de ochtend stond ik startklaar in het bos van Leersum.
Had het zo gepland dat ik rond kwart over 9 weer op deze plek zou zijn.
Dit om mijn voedsel en drinken weer aan te vullen en mijn rondje met de groep gewoon mee te kunnen doen.
Ik had er toen 13,5 km opzitten en lag mooi op schema.
Gelukkig lag het tempo in de groepsloop niet zo hoog dus kon goed volgen.
In iets minder dan 3 uur was ik weer terug bij de auto voor mijn laatste bijvul ronde.
Had er toen 33,5 km opzitten en maakte me klaar voor de laatste 16,5 km.
Dit was een erg heftig stuk lichamelijk.
Begon al vrij snel kramp te krijgen, heb toen een klein stukje gewandeld.
Na een paar minuten ging het wel weer en heb ik nog 12 km kunnen hardlopen.
Daarna was het definitief gedaan met het hardlopen.
De laatste 5 km heb ik gepowerhiked met zo'n 7 km per uur.
Heb tussendoor nog wel geprobeerd hard te lopen maar dit leiden onherroepelijk tot kramp.
Uiteindelijk haalde ik de 50 km in 4 uur 56 minuten en 45 seconden.
Enorm voldaan met dit resultaat en de overwinning op mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten